Sabine Höpfner (DE) | Ατομική
Gallery
Sabine Höpfner (DE)
Η Sabine Höpfner (*1968) είναι εικαστικός καλλιτέχνης με έδρα το Αμβούργο της Γερμανίας.
Αφού εκπαιδεύτηκε ως φωτογράφος, σπούδασε οπτική επικοινωνία στην Ακαδημία Καλών Τεχνών στο Αμβούργο επιλέγοντας τόσο τη φωτογραφία όσο και την ταινία ως μέσο.
Οι πειραματικές ταινίες μικρού μήκους της προβλήθηκαν σε διάφορα φεστιβάλ ταινιών όπως το European Media Art Festival Osnabrück, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στο Αμβούργο και το Go Short στο Nijmegen. Οι ταινίες μικρού μήκους της "Spaziergang/The Walk" (1993) και "NachtSchatten/NightShade" (2007) έλαβαν και οι δύο τιμητική διάκριση. Η πειραματική ταινία μικρού μήκους της "Hybrid and Superimposition" (1997/98) είναι μέρος του προγράμματος Photofilm που επιμελήθηκε ο Gusztáv Hámos και η Katja Pratschke και από τότε έχει προβληθεί διεθνώς.
Από το 2010 εργάζεται κυρίως στον τομέα της φωτογραφίας, εστιάζοντας στην πειραματική επεξεργασία εικόνας. Το έργο της προβλήθηκε σε καλλιτεχνικούς χώρους στη Γερμανία και στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένου του "Kunstverein Kehdingen" (2009). «Cave» (Ντιτρόιτ, 2011) · Goethe-Institute Washington (2012). Το 2003, η Sabine Höpfner συμμετείχε ως καλλιτέχνιδα residence στο Schleswig-Holsteinisches Künstlerhaus στο Eckernförde της Γερμανίας, μαζί με τον Stefan Canham. Συμμετείχε επίσης ως καλλιτέχνης residence στη SÍM Reykjavík, στην Ισλανδία, το 2008, το 2010, το 2014 και το 2020, όπου ξεκίνησε και ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς της.
Η Sabine είναι επίσης τραγουδίστρια, μπασίστρια και στιχουργός της post-punk μπάντας «Tvashtar».
Πληροφορίες
- Διάρκεια: 01/10/21-20/02/22 | ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΩΣ 29/04/22
- Ώρες λειτουργίας: ΤΡ | ΤΕ | ΠΑ | ΣΑ | ΚΥ > 10:00-18:00, ΠΕ > 12:00-20:00
- Χώρος: MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης / Κολοκοτρώνη 21, Σταυρούπολη
Υποστήριξη: Goethe-Institut Thessaloniki
Pictures at an exhibition
Ύστερα από μήνες όπου το lockdown επιβλήθηκε στα μουσεία εξαιτίας της πανδημίας, η κοινή παρουσίαση της Sabine Höpfner και του Stefan Canham –εικαστικοί καλλιτέχνες και σύντροφοι– εξυμνεί τη χαρά του να διασχίζεις εκθεσιακούς χώρους και να παρατηρείς έργα τέχνης. Συγκεκριμένα, οι δυο τους κοιτάζουν μια έκθεση της συλλογής Κωστάκη, παρουσιάζοντας δύο σειρές από φωτογραφίες που τράβηξαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στη Μονή Λαζαριστών το 2018 και το 2019.
Στην έκθεση της Kammer, η Sabine Höpfner γυρίζει το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης από μέσα έξω, επικεντρωμένη στην αρχιτεκτονική του:
«Τα μάτια μου έπεσαν σε μικρές ιδιαιτερότητες του εσωτερικού σχεδιασμού, μικρά σκαλοπάτια και προεξοχές, καμάρες, προεξοχές, τρισδιάστατες κατασκευές που δεν θα περίμενα σε έναν εκθεσιακό χώρο. Άρχισα να φωτογραφίζω αυτές τις συγκεκριμένες λεπτομέρειες. Μετέτρεψα το φως που χτυπάει στοιχεία του χώρου και δημιουργεί σκιές σε πιο αφηρημένες μάλλον συνθέσεις. Συχνά, δεν αφήνω μια φωτογραφία ως έχει. Το αποφασίζω βασιζόμενη στις «αρνητικές» ποιότητες που έχει, γυρίζοντας την ανάποδα ή αναστρέφοντας τους τόνους. Έτσι αλλάζω την οπτική ιεραρχία. Οι περιοχές που εκτίθενται στο φως ξεθωριάζουν στο φόντο και οι σκιές αρχίζουν να λάμπουν. Όλη η δυναμική αλλάζει και σε αφήνει να αναρωτιέσαι από πού προέρχεται το φως».