Stefan Canham (DE) | Ατομική
Gallery
Stefan Canham (DE)
Γεννήθηκε στην Αγγλία το 1968 και σπούδασε πειραματικό κινηματογράφο στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Αμβούργου, Γερμανία, από το 1987 έως το 1994.
Το 2003 συμμετείχε σε καλλιτεχνικό residence στο Schleswig-Holsteinisches Künstlerhaus στο Eckernförde της Γερμανίας, μαζί με τη Sabine Höpfner. Το φωτογραφικό του αρχείο για την κουλτούρα των καταλήψεων των «mobile squatters» στη Γερμανία κέρδισε το 3ο Διεθνές Βραβείο Bauhaus 2004 και δημοσιεύτηκε με τον τίτλο Bauwagen / Mobile Squatters από την Peperoni Books (Βερολίνο) το 2006.
Το 2007–08, συμμετείχε σε καλλιτεχνικό residence στο Art and Culture Outreach του Χονγκ Κονγκ, συνεργαζόμενος με τη Rufina Wu στο Portraits from Above – Hong Kong’s Informal Rooftop Communities. Το έργο κέρδισε το 5ο Διεθνές Βραβείο Bauhaus 2008, το WYNG Masters Award το 2013 και δημοσιεύτηκε από τα βιβλία Peperoni (Βερολίνο), MCCM Creations (Χονγκ Κονγκ) και Parco Publishing (Τόκιο).
Ο Stefan έχει εκθέσει στην Ασία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, συμπεριλαμβανομένων ατομικών εκθέσεων στο Goethe – Institut και στο Lumenvisum Gallery (Hong Kong, 2009), Kunsthaus (Αμβούργο, 2009) και στο Harbourfront Center (Τορόντο, 2010).
Το έργο του έχει παρουσιαστεί σε θεματικές εκθέσεις, όπως: High-Rise-Idea and Reality at Museum für Gestaltung (Zurich, 2010), Rapid Change at Te Tuhi Center for the Arts (Auckland, 2011), The City that does not exist in Museum Ludwig Forum (Aachen, 2012), Biennale of Urbanism / Architecture (Shenzhen, 2013), ZOOM! Picture Architecture and the City at Architekturmuseum der TU (Μόναχο, 2015) και Capitalist Realism στο MOMus Thessaloniki Museum of Photography (Θεσσαλονίκη, 2018).
Ο Stefan έχει δημοσιεύσει σε περιοδικά όπως τα European Photography No. 84 (Berlin, 2009), ARCH+ No. 206/207 (Aachen, 2012), MONU Magazine on Urbanism No. 16 (Rotterdam, 2012), Arhitext No. 225 (Bucharest , 2012), An Architektur No. 18 (Βερολίνο, 2007), Critical Planning (Λος Άντζελες, 2007) και Sarai Reader (Δελχί, 2007).
Πληροφορίες
- Διάρκεια: 01/10/21-20/02/22 | ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΩΣ 29/04/22
- Ώρες λειτουργίας: ΤΡ | ΤΕ | ΠΑ | ΣΑ | ΚΥ > 10:00-18:00, ΠΕ > 12:00-20:00
- Χώρος: MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης / Κολοκοτρώνη 21, Σταυρούπολη
Υποστήριξη: Goethe-Institut Thessaloniki
Pictures at an exhibition
Ύστερα από μήνες όπου το lockdown επιβλήθηκε στα μουσεία εξαιτίας της πανδημίας, η κοινή παρουσίαση της Sabine Höpfner και του Stefan Canham –εικαστικοί καλλιτέχνες και σύντροφοι– εξυμνεί τη χαρά του να διασχίζεις εκθεσιακούς χώρους και να παρατηρείς έργα τέχνης. Συγκεκριμένα, οι δυο τους κοιτάζουν μια έκθεση της συλλογής Κωστάκη, παρουσιάζοντας δύο σειρές από φωτογραφίες που τράβηξαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στη Μονή Λαζαριστών το 2018 και το 2019.
Στο The 27 Bus, ο Stefan Canham πενθεί τον πατέρα του, ζωγράφο Anthony Canham, αναζητώντας τον δικό του δρόμο για τη συλλογή Κωστάκη με την κάμερά του:
«Φωτογραφίζω κατά μήκος της διαδρομής του λεωφορείου νούμερο 27 από την Εγνατία οδό μέχρι την έκθεση στη Μονή Λαζαριστών. Περπατώ σ’ αυτό το τμήμα της πόλης κάθε μέρα, με πολλές παρακάμψεις. Καθώς επισκέπτομαι τη συλλογή βλέπω την πόλη. Κανένα τοπόσημο, κανένας άνθρωπος, κι όμως ποτέ δεν έχω φωτογραφήσει τόσο ελεύθερα… Εκείνη τη στιγμή γύρω στο 1917, όταν οι γυναίκες και οι άντρες δημιούργησαν τέχνη ο ένας δίπλα στον άλλον ως ίσοι… Ο πατέρας μου είπε κάποτε στη μητέρα μου ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να κουβαλάει το όνειρο μόνος του. Διαφωνώ».